Interieur inspiratie| een keuken zonder bovenkasten

Houten planken in een witte keukenNa ruim zes jaar tegen twee bovenkastjes aangekeken te hebben in de keuken is het tijd voor iets anders. 

Ik kan oprecht zeggen dat het niet alleen vanuit esthetisch oogpunt is dat er het een en ander gaat veranderen.

Wij gebruiken nu een recirculatie afzuigkap en deze filtert als het ware de lucht en blaast gefilterde lucht weer uit. Hoe mooi het ook klinkt voor ons niet ideaal en daarom hebben we besloten om de afzuigkap aan te passen en via een afvoer naar buiten te brengen. Het zal even een klusje zijn maar ik hoop dat het veel zal verbeteren qua geur en het feit dat de muur dan schoner blijft. 

Tja, en als we dan toch aan de slag gaan dan kunnen we ook wel meteen een paar kleine wijzigingen doorvoeren. Zo zal de muur opnieuw behandeld worden en worden de bovenkasten vervangen voor planken. Zodra alles klaar is zien jullie de voor en na foto's voorbij komen.

Tot het zover is een paar mooie sfeerbeelden die ik verzameld heb op Pinterest.
Minimalistische keuken met scandinavische invloeden





betonnen aanrechtblad gecombineerd met planken
Potten op de keukenplank

Hoe heb jij je keuken ingericht en gestyled?  En zijn er dingen die je nu niet meer zou doen? 

8 opmerkingen:

  1. Wij hadden geen bovenkastjes,en heb daarom een nieuwe keuken met kastjes erboven gekozen,
    Ik vind het leuk staan,maar nadeel stoffig en je moet wel alles netjes neerzetten!
    Sukses ermee!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad wel een nadeel. Er komt op deze planken gelukkig niet zo heel veel te staan dus hoop dat het meevalt ^_^. Fijne dag Esther!

      Verwijderen
  2. Wij hebben de bovenkastjes ook gelijk weggehaald toen we in ons nieuwe huis kwamen wonen. Ik vind het zoveel lichter en ruimer geworden. Heerlijk :) succes met jullie keuken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Dat hoop ik bij ons ook te bereiken. Heb er zo'n zin in ;-)

      Verwijderen
  3. wat een droomkeukens heb je verzameld! *zucht*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne inspiratie! Wij hebben inderdaad geen keukenkastjes (maar af en toe zorgt het wel voor ruimtetekort.. haha).

    Leuke blog ook! Ik ga je volgen. XO

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel en leuk om te horen ^_^ . Fijn weekend Judith!

      Verwijderen
  5. Ik sluit me aan bij Judith, een leuke blog. Ik kom ook vaker kijken!

    BeantwoordenVerwijderen