Aan de slag met Zpaghetti





































Als ik naar buiten kijk dan zie ik dat de herfst nu toch echt voor de deur staat.
Ik houd het liefst zo lang mogelijk vast aan de zomer maar merk aan mezelf dat ik toch stiekem al begonnen ben met het huis 'herfst -klaar' te maken.
Kaarsen worden weer opgezocht en bij een tekort bij gekocht, dekens en plaids krijgen weer een vaste plek bij de bank en de kussens met vrolijke zomerse kleuren en prints worden verruild voor kussens in meer ingetogen kleuren.
Naast het vallen van de blaadjes, de vele regenbuien en koelere temperaturen is de herfst voor mij ook het seizoen van het tevoorschijnhalen van brei- en haaknaalden en me lekker in het hoekje van de bank te verstoppen met een lekker werkje op mijn schoot. 

Wat ik deze herfst wil gaan maken? Grote vloerkussens, misschien nog een groot vloerkleed en een lekkere deken voor op de bank.
Blij was ik dan ook toen ik zag dat het zpaghetti garen deze week in de aanbieding is bij Kruidvat. Vanaf morgen kun je bij Kruidvat terecht voor bollen van 900 gram in de kleuren antraciet, roze, paars, blauw, bruin en grijs en dat voor € 4,99! Morgen dus maar even een bezoek brengen aan een filiaal hier in de buurt.   
Verder surfen op internet leerde mij ook dat niet alleen Kruidvat een aanbieding heeft maar ook Action! Bij Action is het aanbod wat groter. Zo vindt je er textielgaren in diverse kleuren en met print. Voor een bol van 900 gram inclusief bamboe haaknaald betaal je € 5,99. Ze hebben ook kleinere bollen van 450 gram en hier hangt ook een kleiner prijskaartje aan namelijk € 2,79.
Wil je ook aan de slag maar heb je geen inspiratie?
Gebruik textielgaren eens voor het haken van amigurumi. Je krijgt hier een heel leuk effect mee zoals te zien op de bovenste foto.
 










































Of maak een mooie hoes voor je krukje, een lekkere warme sprei voor je slaapkamer of stoere hoezen voor de bolvazen die je nu zo veel ziet.





























En je mag jezelf natuurlijk niet vergeten met een lekkere warme sjaal.
Liefs Colinda

Bron:
Foto 1: Google, Foto 2: Welke.nl, Foto 3: Google

7 opmerkingen:

  1. Pfff lijkt me zwaar en verstikkend zo'n dikke sjaal! Ik ga straks even naar het kruidvat! Ik heb meeeer kleedjes nodig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt in ieder geval geen koude nek als het echt koud is buiten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke foto's allemaal! Ik krijg er volop inspiratie van (en wil meteen een sjaal maken)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! ga je de sjaal met zpaghetti maken of een andere wol?

      Verwijderen
  4. Super leuk die sjaal!
    En dat poppetje ohhh die is geweldig!!
    Verkoop je die ook?
    X Arja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Arja, nee helaas, hij is niet van mij maar ben nu wel een andere aan het maken. Als ie klaar is zal ik er wel een foto van plaatsen...misschien dat je die ook leuk vindt!

      Liefs Colinda

      Verwijderen