DIY: pimp een vaas met klei

Mijn deken is bijna klaar, de kast staat zo goed als in de verf dus tijd om te bedenken wat mijn volgende project wordt. Op de blog van Centsational Girl zag ik de werkbeschrijving van deze vaas. Is het geen plaatje?

Het enige dat je ervoor nodig hebt is witte klei en lijm.

Pak een stuk klei en maak het plat met je handpalm.

Snijd vervolgens de vorm van een blad uit.

Druk met je vingers de binnenkant een beetje plat zodat de zijkanten een beetje omhoog komen.

Maak vervolgens het steeltje van het blad.

 Herhaal bovenstaande stappen meerdere malen en maak grote en kleinere bloemblaadjes. Zet vervolgens je bloem in elkaar en laat het geheel goed drogen. Dit kan overigens enkele dagen duren.

  
Plak vervolgens de bloem op je pot of vaas en laat ook dit heel goed drogen. Leg de pot of vaas bij voorkeur neer zodat de bloem er niet af kan zakken.

Je kunt ervoor kiezen om je bloem in een glanzende vernis te zetten, laten hoe het is of natuurlijk in kleur verven.



2 opmerkingen:

  1. Hoi,
    Ik had even een vraagje, welke klei en lijm heb je hiervoor gebruikt ? En waar zou ik dat kunnen kopen ? Alvast bedankt,
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dnoian,

      Een nieuwe naam die ik op mijn blog voorbij zie komen ;-) Leuk dat je een kijkje komt nemen. Ben je al vaker op mijn blog geweest?

      Ik heb hier voor witte klei gebruikt dat je onder andere bij Action kunt kopen. Volgens mij verkoop HEMA ook zo'n klei. Beide overigens luchtdrogend.

      Groetjes Colinda

      Verwijderen